
10 tips til medarbeidersamtalen
Mange lurer på om medarbeidersamtalen er lovpålagt, det er den ikke. Men det er vanlig med årlige medarbeidersamtaler og vi anbefaler å heller «angripe» den enn å unnvike den. Og har

Microsoft 365 – hvordan det kan endre din måte å jobbe på
Microsoft har en rekke produkter som mange jobber med til daglig. Microsoft 365 er en samlepakke som gir deg mange forskjellige verktøy, og som stadig utvikles til å dekke enhver

Å mestre hverdagen i Microsoft Teams
Den siste tiden har mange fått hverdagen sin snudd opp ned, kravet til omstilling har vært stort – både på hjemmebane og i arbeidslivet. Hjemmekontoret har blitt innført mer eller

Er du på riktig hylle eller er tiden inne for et karrierebytte?
I disse dager er det mange som har blitt rammet av konsekvensene av coronapandemien gjennom å ha blitt permitterte eller oppsagte. Noen har fått endret jobbsituasjon og det er også

Kunsten å delegere
Tid er en kostbar ressurs – og du bør bruke tiden på de tingene som er viktige, og hvor du kan bruke dine erfaringer, ferdigheter og kompetanse framfor å bruke

God kommunikasjon er vanskelig
God kommunikasjon er vanskelig, selv om vi alltid kommuniserer – enten vi vil eller ikke. Det er lett å misforstå hverandre, kanskje spesielt hvis man samhandler digitalt framfor ansikt-til-ansikt. Ordene

Livslang læring – hvordan lærer voksne?
I dag er det behov for at vi lærer hele livet fordi både samfunn og teknologi utvikler seg raskt. Livslang læring har blitt et begrep, det er slutt på tiden

Få mer ut av Microsoft Teams og Microsoft 365
Svært mange bedrifter har investert i Microsoft 365 ved å kjøpe lisenser, sette opp tennanten og legge til brukere, for deretter å sette i gang uten å endre noe på

Strategisk kompetanseheving
De aller fleste virksomheter innser at man trenger systematisk kompetanseheving, men mange vet ikke helt hvor de skal starte. Ofte blir det til at man setter søkelys på rene ferdigheter, noe som

Menneskene – bedriftens viktigste ressurs
Vet du egentlig hvordan de ansatte har det på jobb? Kanskje har du bortgjemt gull blant kolleger og ansatte som venter på å skinne. Hvorfor er det noen som er